Gårdagen

Tänkte berätta om gårdagen, efter operationen för dom som vill veta hur det gick efter.

Det började med att Linus följde med mej in i operationssalen där jag somnade, då va klockan runt 8.
Dom satt en nål i handen och massa "lappar" på bösten. Fick en mask och det sista jag svamlade till linus var att jag älskade honom. När jag sen skulle vakna var jag beredd på att jag bara skulle ha 2 hål i magen, eftersom det bara var en titthålsoperation och inte alls ha så ont.
Sen vid halv elva väckte dom mej, då kände jag att jag hade nått i munnen och började tugga på den,
men det var den där grejen dom tar ner i halsen när man sövs, så dom tog bort den.
Jag kände en sån jävla mensvärk typ, att det ömmade i hela magen. Och sen började jag hosta massa så jag spände hela magen, fy va ont säger jag bara!
Jag började skaka massa, typ som värsta feberfrossan, så dom sprutade in nått i handen och så fick jag en slang i näsan och på några sekunder blev jag helt varm i hela kroppen, och allt bara släppte.
Jag hade även en värmelampa över mej. Sen märkte jag att jag inte hade mina trosor på mej som jag hade haft när jag fick in i salen, men tänkte inte mer på det.
Linus och Mamma kom och hälsade på mej. sen gick dom iväg igen och jag halvsov till klockan elva tills dom körde in mej på mitt rum.
Jag satt där inne med mamma och Linus, och så kommer läkaren och berättar vad dom hade gjort.
Hon sa att dom hade tagit bort massa sammanväxtningar från en gammal infektion, men kunde inte ta bort allt på ena sidan för då riskerade dom att jag skulle få en större blödning. Dom hade alltså fått gjort tre hål istället.
Sen sa hon att den dagen jag försöker skaffa barn och det inte funkar på ett halvår så måste jag komma tillbaka.
Jag uppfattade det direkt som att hon sa att jag inte skulle kunna få barn lika lätt och kände gråten i halsen.
Men mamma sa att det inte var så hon menade.. men hur menade hon då?
Hon sa att jag även inte får bada, använda tampong eller ha sex inom 2 veckor.
Sen kom jag på det med mina trosor, och kände efter, då hade jag någon jävla nät-trosa på mej med en jävla jättebinda i. Men det var tydligen för dom hade gått igenom min pulla eller nått under operationen, så jag kunde blöda en del. Men det skulle gå ihop av sig självt. Sen när jag skulle på toa märkte jag att jag inte hade någon känsel i hela vänsterlåret,
så jag frågade dom varför. Och då sa dom att dom hade använt mycket bedövning på vänstersidan och det kunde ha träffat nått dom gjorde att det gick ner i låret, sen sa hon att om det inte har gått bort till imorgon så skulle jag komma tillbaka. (som tur är har det gått över nu efter natten)
Jag vill gå så snabbt som möjligt från sjukhuset eftersom jag skulle följa med Linus hem och vi hade en buss att passa. När vi kom ut så gick vi till apoteket, där jag började må riktigt dåligt.
Jag satt mej inne på apotekt-golvet och hade skit ont och kände mej as trött. Det fanns en bänk precis utanför apoteket men endå inomhus liksom, där jag fick sätta mej med Linus medans mamma försökte få tag på någon som kunde hämta oss. Jag låg med huvudet i Linus knä och ville bara gråta.
Jag satt mej upp och kände att jag behövde spy, så jag fick gå ut. Där jag satt mej ner och började stortjuta. Jag kunde knappt gå för jag hade så jävla ont. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Men vi fick tag på en som bor i västervik så vi fick gå till deras lägenhet där jag somnade i 2 timmar, medans Linus och Mamma satt och åt cornermat som Linus hade vatt och köpt. Det slutade med att Linus fick åka hem själv och jag åkte hem till mej.




Nu vet ni, puss! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0