Nya Mål, värt att läsa

Jag har bestämt mej för ett nytt mål i livet, eller en tanke egentligen.

Jag har kommit fram till att jag mår rätt dåligt över misstag jag jag gjort
och saker jag ångrar. Som t.ex. det som hände mellan mej och Tove i somras,
Jag ångrar beslutet jag tog att inte berätta för henne om det som hade hänt,
jag ångrar att jag inte hade mod att säga något för vad som skulle kunna hända mej.
Det var egoistiskt av mej.

Jag ångrar att jag inte har tålamod att vänta med mina tatueringar som istället gör
att jag inte tycker dom blir bra och att det inte blir snyggt.
Som min tatuering på armen, egentligen mår jag skit dåligt över det och tänker hela
tiden - varför i helvete väntade jag inte?
Ärligt, varje gång jag ser en tatuering på någon annan som är så mycket snyggare,
eller om jag själv sitter och kollar på tatueringar jag vill göra, så får jag en klump
i magen. Jag mår dåligt. Egentligen är den rätt fin, men tanken på att den ska sitta där på min arm hela livet.. hmm.  Nu vill jag bara fixa hela armen - alltså
tatuera den, så man kanske inte lägger märkte till den jag har nu, att den inte syns på samma sätt som nu, för den bara sitter där, mitt på armen, inte alls som jag hade tänkt från början. Men den har ett fint budskap, så egentligen kanske det inte spelar någon roll om hur den ser ut, eller? Huvudsaken är att jag vet vad den står för.

Så nu har jag kommit fram till att jag ska sluta lägga ner så mycket energi på sånt
som man inte kan göra nått åt. Vad fan är meningen med det?
Man lär sig av sina misstag. Eller jag har i alla fall gjort det.
Man kan ju verkligen inte göra nått åt det, så varför ska man må dåligt över det?
Det är bra att vara efterklok, eller inte?

Så från och med nu ska jag inte ångra sånt som hänt.
Det som hände med Tove, nått sånt kommer aldrig hända igen, verkligen inte.
Man får se det positiva i det negativa.

Hela tiden tänker jag
Tänk om jag skulle kunna dra tillbaka tiden, vad skulle jag ändra på då ?

Det är ingen vidare smart tanke, för alla vet att man inte kan dra tillbaka tiden.
Då tänker man istället tillbaka på det man ångrar och vill få ogjort.

Vet inte riktigt vad jag ville få ut av det här inlägget, tror jag vill att folk inte
ska grubbla för mycket över det förflutna, utan se framåt istället.
Ingen mår bra av att tänka för mycket på det gamla.

Kram på er







Kommentarer
Postat av: Lisa

Helt rätt pullis, loook foreward!! :**

2011-02-18 @ 23:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0